ایران در تولید گندم به پایداری دست یافته است

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: طی ۳ سال گذشته در اصلاح نژاد گندم به دستاوردهای خوبی  رسیده‌ایم.

مجتبی خیام‌نکویی، معاون وزیر جهاد کشاورزی در گفت‌و‌گویی با اشاره به سرانه مصرف گندم برای هر ایرانی که بین 150 تا 160 کیلوگرم است، گفت: در طول 3 سال گذشته در اصلاح نژاد گندم به دستاوردهای خوبی دست یافته ایم.

خیام‌نکویی در ادامه با بیان اینکه ایران در تولید گندم به پایداری دست پیدا کرده است نیز گفت: مهم‌ترین چالشی که در تولید گندم وجود دارد برنگشتن به زمانی است که کاهش بارندگی معضل شود و کاهش چشمگیری در این حوزه به وجود آید.

وی با اشاره به فعالیت های محققیق در مجموعه سازمان تحقیقات ترویج به یک مسیر خود کفایی در حوزه نان رسیده ایم، عنوان کرد: در صورتی که این روند در 5 سال آینده ادامه یابد، قابلیت این را داریم که مازاد تولید خود را برای صادرات استفاده کنیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان تات ادامه داد: 7 استان کشور 50 درصد از میزان تولید را دارا هستند و بیشترین تمرکز ما در این استان‌ها‌ست.

وی با اشاره به کوچک‌سازی سازمان تات نیز اظهار کرد: ما در بحث چابکسازی در سازمان تات به دنبال این هستیم که نقش مشارکت‌های مردمی در حوزه فعالیت‌های آموزش‌، ترویج ، تحقیق را افزایش دهیم و یکی از رسالت‌های ما افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان در حوزه بخش کشاورزی است که امروز 600 شرکت دانش بنیان داریم که این رقم متناسب با بخش کشاورزی نبوده نیست.

 

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود